God is trouw – in elk seizoen!

COVID-19 in Perth
Wat zijn dingen veranderd in de afgelopen maanden! Hoe zag het afgelopen seizoen er hier in Perth uit? En hoe nu verder?

YWAM Perth tijdens lockdown
Voor een gemeenschap die alles normaal gesproken samen doet – eten, werken, aanbidding, gebed – was de “lockdown” een grote verandering! Eind maart sloot West Australië de grenzen naar het buitenland en naar de rest van Australië, en werd de “lockdown” een realiteit. Ons gebouw werd een soort distributie centrum om twee keer per week boodschappen naar de meer dan 90 staff huizen te kunnen brengen, zodat al deze huishoudens zelf eten konden koken. Voor de rest ging alles verder online – gebed, aanbidding, les, vergaderingen, verjaardagsfeestjes, en zelfs twee bruiloften!

Online evangelisatie en training
Tja, aangezien we niet konden reizen, en we ook de straat niet op konden werd er door veel van onze staff online evangelisatie gedaan. In een tijd van grote onzekerheid bleek er veel belangstelling te zijn naar gebed en het goede nieuws! Ook konden we maaltijden koken voor daklozen, en mochten we een aantal families in de stad helpen die door de lockdown in een crisis situatie waren gekomen. Bijzonder om alsnog God’s liefde zo te mogen uitdragen.

Ook zijn we begonnen om onze training online aan te bieden! Eind mei begonnen we zo een online Bijbel school, met 54 studenten!

Persoonlijk
Ik was zeker wel teleurgesteld dat mijn bezoek aan Nederland niet door ging, maar was aan de andere kant enorm dankbaar voor God’s leiding om de reis uit te stellen. De Australische grens zal nog wel een tijdje dicht blijven, en het zou onmogelijk zijn geweest om op korte termijn terug te komen, vooral met mijn visum situatie.

Werk en studie gingen wel gewoon door, al was dat nu vanuit huis! Ons “herorganisatie” project neemt nog steeds het meerendeel van mijn tijd in beslag – en in de afgelopen maanden voelde het soms alsof het werk zich alleen maar bleef opstapelen!! Maar opnieuw – God is ZO trouw, juist in de moeilijke periodes. Hij weet de lasten die we soms dragen, en Hij is zo toegewijd aan een ieder van ons. Er waren zoveel momenten dat het voelde alsof de zon even doorbrak op een zwaar bewolkte (ontmoedigende) dag – soms was het in Zijn vrede als ik ‘s ochtends vroeg voor een wandeling ging, soms was het in een vriendin die zomaar een koffie kwam brengen, of soms die vrijheid om even uit te huilen – het zijn van die kleine momenten – maar het maakt een verschil!

Ik bid dat als een ieder van ons terug kijkt we ons die momenten zullen realiseren – en God ervoor kunnen bedanken!

Links: Met z’n viertjes in lockdown – gezegend met deze geweldige huisgenootjes (die goed kunnen koken en om dingen kunnen lachen!)
Rechts: ons “distributie centrum” om voor iedereen in YWAM Perth te zorgen!

Links: Mijn “Graduate Diploma” studie ging gewoon door – via Zoom!
Rechts: Ondanks de lockdown, genoeg om aan te werken! Thuis op het balkon, of online vergaderen met de twee andere “training werk groep” leiders.

Wat er komen gaat
Het voorrecht om in een land te wonen waar de grenzen een stuk makkelijker dicht kunnen is geweldig – hierdoor zijn wij bijna “corona-vrij” en zijn de meeste beperkingen inmiddels opgeheven!!

We zitten goed, maar we zitten daardoor ook vast.

Deze week liet de Australische regering weten dat het zeer waarschijnlijk is dat de grenzen dicht zullen blijven tot 2021. Dat heeft grote gevolgen voor ons als YWAM Perth – geen nieuwe studenten, geen teams, geen zendingsreizen etc.
Maar ook voor mij persoonlijk – inmiddels is mijn verlof al 2 x uitgesteld – en wordt het pas 2021 voordat ik iedereen weer kan zien – terwijl het originele plan was om in oktober 2019 te komen! Dat is echt enorm balen.

Als YWAM Perth zullen we actief blijven hier in Perth – er is genoeg te doen, genoeg mensen die wij mogen dienen en over Jezus mogen vertellen! Daarnaast zullen we in de komende maanden een aantal van onze opleidingen online aanbieden, waarvan er enkele weken gratis worden aangeboden!

Er zijn 6 open weken voor onze online training!
Hiervan kun je er 2 helemaal gratis meedraaien!
(als je meer dan 2 weken wilt meedraaien betaal je een extra €30 per week)

De 6 onderwerpen zijn:
~ Intimiteit met God ~
~ Een God die spreekt ~
~ God kennen en Hem aanbidden ~
~ Bijbels perspectief op communicatie ~
~ De zeven domeinen van de samenleving ~
~ Aanbidding in verschillende culturele uitdrukkingen ~

Deze onderwerpen worden besproken door bekende leiders in Jeugd met een Opdracht. Laat me weten als je hier in geïnteresseerd bent, en ik stuur je graag meer informatie!

Normaal gesproken vraag ik hier om gebed voor verschillende dingen – maar ik zou deze keer graag willen horen –
hoe kan ik voor JOU bidden?

Stuur me jouw gebedspunten, en ik zal tijd nemen om voor die specifieke dingen te bidden, en je een bemoedigend berichtje terug te sturen! Ik weet dat in deze lastige tijd een bemoediging veel kan betekenen, en ik zou dat graag voor je willen doen! 🙂

En het is altijd een zegen om van je te horen!
Veel liefs, Petra

Petra Zuidema @ Youth With A Mission, Perth – Australia

Adres: YWAM Perth
PO Box 8501
Perth BC, WA 6849 Australia

tel # (+ whatsapp): +61 432 144 664

Financieel ondersteunen? Dat kan!
Rekening nummer ING: NL91 INGB0007655659
Via Ichtus Pinkster gemeente: NL07 ABNA0463783042